גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
הצהרת נגישות

דב חידקל

חטיבה: המפעלים מח' ההובלה - כורי חול וזיפזיף
תפקיד: נהג - סדרן עבודה - מנ"ע כללי נציג סו"ב בשותפות כח"ז כורי חול וזיפזיף
שנת התחלה: 1964
שנת סיום: 1999
שמות חברים שעבדתי איתם: דקל משה, יוסף מימון, רפי שטרן, אברהם בן יהודה
הסיפור שלי:

בינואר 64 התקבלתי לעבודה כנהג משאית במח' ההובלה באזור התעשיה של חולון בו שכנו גם מח' המכונאות, המוסך, המסגריה, חשמליה ושרותים נוספים שנתנו שרות למשאיות מח' ההובלה, הייתי כ-5 שנים נהג משאית רגילה ו-6 שנים נוספות כנהג סמי טריילר במח' ההובלה, הובלתי ציודים כמו: מלט בתפזורת, סיד, ברזל, בלוקי איטונג, קרשים וכו' לכל אתרי הבניה של סולל בונה בארץ, לאחר 11 שנות נהיגה בשנת 1975 מנהל מח' ההובלה מר "משה דקל" החליט למנות אותי כסדרן עבודה ראשי של מח' ההובלה ובשל כך העבירו אותי מנהג לסקטור מנהלי עבודה, שרתתי כסדרן עבודה ראשי במח' ההובלה במשך 8 שנים ועד שנת 1983, בשנה זו מר "משה דקל" התמנה למנהל הארצי של מח' ההובלה ואותי מינו במקומו כמנהל מח' ההובלה, שרתתי תקופה קצרה מאוד כמנהל מח' ההובלה היות והמליצו עלי לשמש בתפקיד "מנהל עבודה כללי של כל מחצבות הזיפזיף בחב' כח"ז כורי חול וזיפזיף" שסולל בונה היה שותף בהן והסבירו לי מהו התפקיד האמור, הסכמתי לקבל עלי את התפקיד המוצע ולשמש בו כמנהל. מר אברהם בן יהודה שהיה נציג סו"ב והמנהל הקודם במחצבות אלו עשה עימי חפיפה לתפקיד זה. 17 שנים שרתתי כמנהל כללי של כל מחצבות הזיפזיף בחב' "כורי חול וזיפזיף", המחצבות היו ב: ראשל"צ, יבנה, אשדוד, בן זכאי, אשקלון ונגיעה ליד קיסריה בצפון. היו באחריותי כל נושא כוח האדם, הציוד מכני ההנדסי "שופלים – יעה אופני" הטיפולים וחלפים לתחזוקתם, המשקלות למשאיות בכל מחצבה, הציוד במחצבות כגון: גנרטורים, מכולות משרדים, מחשבים ומע' אל פסק, וכל הציוד הנלווה היו באחריותי. הייתי רבות בקשר עם חב' קטרפילר שנתנה שרות תיקונים וחלפים לשופלים של החברה, לאחר כמה שנים רכשו בחב' כח"ז גם שופלים מחברת וולבו והייתי בקשר גם עם חב' וולבו בנושא שרות ואחזקה וחלפים לשופלים מהדגם שלהם. הייתי בקשר גם עם חב' לתיקוני תקרים וצמיגים של צמיגי השופלים הגדולים מאוד ולא פעם בשעות הלילה כשהודיעו על תקר באחד מצמיגי השופלים באחת המחצבות, הייתי נאלץ לקום ממיטתי ולהזעיק את מתקן התקרים של אותה החב' כדי שיבוא בלילה לתקן את התקר ע"מ שהשופל יהיה תקין למשמרת של הבוקר למחרת. היה ברשותי מחסן גדול בקיבוץ פלמחים בו החזקתי ציודים עבור המחצבות, כמו: סוגי תע' משלוח שונות לכל מחצבה ומחצבה, פילטרים מסוגים שונים לשופלים וחלקים שונים כמו פינים ושונות, ציודים שונים, צמיגים גדולים וחדשים לשופלים ועוד כהנה וכהנה ציודים, ניהלתי כרטיסייה מדוייקת של כל חלק וחלק שנכנס ויצא מהמחסן. הייתי גם יושב רבות גם במשרדי החב' בת"א צמוד למכשיר אלחוט כדי להיות בקשר עם המחצבות למקרה של תקלות והייתי בודק ניירת רבה שהתאספה במשרד בנושאים של כל החברות שהיינו קשורים איתם, כמו: חשבוניות של ספקים וכו' וכו' שהייתי חייב לבדוק אותן ולאשר אותן. סיירתי רבות בין המחצבות והייתי צמוד לטנדר עם מכשיר אלחוט וטלפון והיה לי קשר מתמיד עם כל המחצבות בנושאים שונים כמו תקלות, סידור עבודה יום יומי של המפעילים היות והמחצבות עבדו ב-2 משמרות משעה 05:00 ועד 24:00. כמדומני שלקראת אמצע שנת 1998 יצא בכנסת חוק המכרזים וחב' כח"ז נאלצה להתפרק ל-3 גורמים: דרום, מרכז, צפון ועקב מצב זה החזירו אותי לחב' סולל בונה, בתקופה ההיא בחוזה העבודה שלנו היה סעיף ושמו "30 שישים" שזה אומר, אם הגעת לגיל 60 ויש אחריך 30 שנות עבודה בחברה, אתה זכאי לצאת לפנסיה מוקדמת בגיל 60, והיות והייתי רק בן 58.5 ביקשתי ממח' כוח אדם שיסדרו לי עבודה לשנה וחצי עד הגיעי לגיל 60 שבו זכותי לצאת לפנסיה מוקדמת. הציעו לי ב-1998 לצאת לפנסיה תקציבית למשך השנה וחצי שנותרו לי להגיע לגיל 60 וכמובן שהסכמתי, קיבלתי פנסיה תקציבית במשך שנה וחצי ובינואר 2000 החילותי לקבל קצבת פנסיה מקרן הפנסיה נתיב.

הסיפורים שלכם:
אתר זה אינו נתמך על ידי הדפדפן שלך אנא הורד גוגל כרום
ajaxSpinner
חיפוש מכרים כרגע בבנייה, בקרוב תוכל למצוא את חבריך בסולל בונה
חיפוש מכרים כרגע בבנייה, בקרוב תוכל למצוא את חבריך בסולל בונה